June 15, 2024

The Bihar

Bihar's #1 Online Portal

Accused In Bihar’s Child Rapes Also Owned Newspapers

2 min read

Accused In Bihar's Child Rapes Also Owned NewspapersPATNA: Brajesh Thakur the main accused in the Muzaffarpur shelter home case also owned a newspaper each in Hindi, English and Urdu. They barely published a few hundred copies but are alleged to have claimed inflated circulation figures to gain greater slice of the government advertisement revenue.

Of these, a state government publication lists Pratah Kamal as a Hindi daily published from Muzaffarpur News Next in English from Patna and Haalaat-e-Bihar, an Urdu daily published from the adjoining district of Samastipur.

The publication also lists him as Special Correspondent of Pratah Kamal, Rahul Anand, the son of Brajesh Thakur as a reporter of News Next and one Shaista Parveen as correspondent of Haalaat-e-Bihar, besides, one Ramashankar Singh as its editor.

Thakur was accredited both to the PIB and the state Information and Public Relations Department (IPRD), both of which have cancelled his accreditation after the case was lodged against him.

IPRD sources said that advertisements relating to north Bihar projects used to be released to Pratah Kamal since it was published from the region.

Media reports claimed that the Hindi daily owned by Thakur published not more than 300 copies daily, but its daily circulation was shown as 60,862 copies.

And on the basis of this inflated figure it used to get advertisements worth nearly Rs. 30 lakh per year from the Bihar government, the reports added.

But, the IPRD sources were not able to give the total value of the advertisement released to the papers during a year.

Police sources said that Pratah Kamal was published from the same premises which housed the shelter home and it hardly circulated a few hundred copies daily and this fact had been mentioned in their report.

Police sources also said during their investigation they were surprised to find a staircase connecting the shelter home to the newspaper office.

Inquiries made from a number of newsstand stated that they had never kept copies of any of these papers for sale.

Courtesy: PTI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *